Usein kysytyt kysymykset.

Tilaaminen

Voit tehdä kahvitilauksen nettisivuillamme kahviaitta.fi tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@kahviaitta.fi 

Lähetämme tilauksen mukana paperisen laskun.

Kahvitilaus saapuu aina neljän viikon välein. 

Kyllä, postikulut sisältyvät hintaan.

Tällä hetkellä myymme kahvia vain kestotilauksena.

Pienpaahtimoiden kahvit ovat usein rajallisia eriä, joita ei ole mahdollista saada kuin pieniä määriä rajallisen ajan. Kahvit myös paahdetaan erikseen Kahviaitan asiakkaita varten, joten niitä ei välttämättä ole muuten saatavilla. Kannattaa kuitenkin tutustua itseä miellyttäneen paahtimon valikoimaan, sillä joitakin kahveja on varmasti saatavilla esimerkiksi paahtimoiden omissa nettikaupoissa. 

Tällä hetkellä toimitamme kahvia vain suodatinkeittimelle sopivalla jauhatuksella. 

Tällä hetkellä meillä ei ole myynnissä lahjakortteja.

Voit perua tilauksesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kahviaitta.fi

Voit milloin tahansa muuttaa toimitusväliä tai keskeyttää tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kahviaitta.fi

Lähetämme tilaukset kirjepostina, johon ei kuulu seurantamahdollisuutta.

Ensimmäinen kahvilähetys toimitetaan kolmen viikon kuluessa tilauksesta. Jatkossa kahvilähetykset saapuvat neljän viikon välein.

Tällä hetkellä toimitamme kahvia vain Suomeen.

Sinulla on aina kuluttajansuojalainsäädännön mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus. Voit palauttaa avaamattoman, käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen meille normaalin postitusmaksun hinnalla. Käteishinnaston kirjeille voit tarkistaa Postin sivuilta (Lähetyksen paino alle 250g). Samoin voit aina palauttaa viallisen ja väärän tuotteen.

Tuotteen palauttaminen on helppoa:

1) Pakkaa tuote huolellisesti palautusta varten. Voit käyttää samaa lähetyspussia, jossa vastaanotit kahvin sulkemalla pussin sen omalla tarrakiinnityksellä. Laita lähetyksen mukana saamasi lasku mukaan pakkaukseen. Kirjoita paketin päälle “ASIAKASPALAUTUS” ja osoite: Sarkiantie 409, 38200 Sastamala. Ruksaa yli oma nimesi ja osoitteesi.

2) Vie paketti postin toimipisteeseen ja maksa postitusmaksu. Säilytä asiakaspalautuksesta saamasi kuitti.

3) Mikäli olet ehtinyt maksaa laskusi, hyvitys tuotteesta suoritetaan tilillesi 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen.

4) Mikäli palautat viallisen tai väärän tuotteen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun ja kerro mikä tuotteessa on vialla. Saat tämän jälkeen lisäohjeita.

Jos olet saanut viallisen tai väärän tuotteen, otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluun asiakaspalvelu@kahviaitta.fi. Liittämällä viestiin muutaman havainnollistavan kuvan, tarkat yhteystietosi sekä kyseisen tilauksen laskunumeron nopeutat asian käsittelyä. 

Kahviaittalähetykset jaellaan kirjepostina suoraa asiakkaan kotiin.

Voit muuttaa toimitusosoitetta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kahviaitta.fi

Voit muuttaa tilauksesi paahtoastetta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kahviaitta.fi

Suomen ilmasto-olosuhteista johtuen kahvilähetykset voivat joskus jäätyä hetkellisesti kuljetuksen aikana. Tämä ei kuitenkaan vaikuta merkittävästi kahvin laatuun tai makuun. Kahvi on pakattu ilmatiiviisti, eikä pussin sisään pääse ulkopuolelta kosteutta, jolloin jäätyminenkään ei pääse sitä vahingoittamaan. 

Tuotteet

1. Tuoreus 
Marketeissa kahvit seisovat usein jopa kuukausia hyllyssä menettäen samalla parhaat arominsa. Kahviaitan kahvit on paahdettu vain vajaa kolme viikkoa ennen tilauksen saapumista, joten tuoreuden voi aistia aivan uudella tavalla. 

2. Vaihtelu
Pääset tutustumaan erilaisiin kahvilaatuihin ja makuihin. Kenties löydät uuden suosikkisi. 

3. Laatu ja kotimaisuus
Kahviaitan paahtimot ovat suomalaisia pienpaahtimoita, jotka paahtavat asiakkaidemme kahvit tilausmäärien mukaan eli vain sen mitä kulloinkin tarvitsemme. Pienemmät paahtomäärät maistat paremmassa kahvin maussa marketin kahviin verrattuna.

Kaiken lisäksi Kahviaitta on helppo tapa tilata kahvia kätevästi kotiin.

Valitsemalla suodatinjauhatuksen saat tavalliselle keittimelle soveltuvan kahvin.

Säilytä kahvi omassa pussissaan huolellisesti ja ilmatiiviisti suljettuna kuivassa paikassa, valolta suojassa. 

Kahvi on parhaimmillaan vastaanottaessasi lähetyksen, sillä ajoitamme kahvin paahtamisen ihanteellisesti lähetysaikatauluumme. Avaamaton pussi säilyy käyttökelpoisena oikeanlaisissa olosuhteissa tarvittaessa jopa kuusi kuukautta. Avattu pakkaus säilyy kolmesta viiteen viikkoa käyttökelpoisena, mutta suosittelemme kahvin käyttöä parin viikon sisällä pussin vastaanottamisesta.

Teemme yhteistyötä osaavien suomalaisten pienpaahtimoiden kanssa, joissa työskentelee alan ammattilaisia. Kahviaitan kahvit valikoituvat pitkälti paahtimoiden suositusten perusteella, mutta toki niiden pitää läpäistä myös oman väen testimaistatus. 

Pienpaahtimoilla on omat tarkat kriteerinsä, joilla ne valitsevat parhaat ja laadukkaimmat kahvit valikoimiinsa ympäri maailmaa. Vihreät pavut toimitetaan Suomeen paahtimoille, jotka paahtavat ne haluamallaan tavalla. 

Tällä hetkellä emme tarjoa kofeiinitonta vaihtoehtoa.

Kahvipussi voidaan lajitella sekajätteeseen. Postituspussi voidaan lajitella paperinkeräykseen.

Kahvit pakataan kraft-paperista valmistettuihin kahvipusseihin, jotka hyödyntävät pitkäkuituisen havupuusellun lujuusominaisuuksia. Tämä tekee pusseista erittäin kestäviä. Pusseissa on myös yksisuuntainen venttiili, joka päästää ylimääräisen ilman pois, mutta ilmaa ei pääse ulkopuolelta pussin sisään. Näin kahvin aromit säilyvät mahdollisimman pitkään. 

Kahvit paahdetaan paahtimoilla aina tarkkaan tilausmäärien perusteella tuoreuden takaamiseksi. Saapuessaan postiluukusta kahvi on paahdettu noin kaksi viikkoa aikaisemmin, mikä on optimaalinen aika kahvin makujen kehittymisen kannalta.

Varmistamme, että tuotteiden arviot ovat peräisin asiakkailta, jotka ovat ostaneet tuotteet. Ne on saatu suoraan asiakkailta asiakapaluvemma kautta (tai asiakkailta, jotka ovat vastaanneet tuotetyytyväisyyskyselyihin tai arviointipyyntöihin). Joidenkin uusien tuotteiden kohdalla voimme pyytää valittuja ennakkokäyttäjiä antamaan rehellisen palautteensa tuotteesta. Positiivisen arvion antaminen ei ole tällöin tuotteen saamisen ehtona.

Kuluttajapalautteet pyydetään sähköpostilla tilauksen tehneiltä asiakkailta, joten voidaan varmuudella tietää, että henkilö on todella tehnyt ostoksen. Samoin palautteita voidaan saada yleisesti asiakaspalvelun sähköpostiin, jolloin henkilön asiakkuus tarkistetaan.