Palveluehdot.

Yleistä

Sivusto www.kahviaitta.fi on Kahviaitan (y-tunnus 2342164-1) kotisivu, joka myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Pidätämme oikeuden hintojen, postikulujen ja ehtojen muutoksiin.

Toimitamme lähetykset tällä hetkellä vain Suomeen.

Yrityksen osoite on Kahviaitta, Sarkiantie 409, 38200 Sastamala.

Toimitusaika

Tuotteet toimitetaan kolmen viikon kuluessa tilauksen tekemisestä.

Kestotilaukset

Tilaukset ovat kestotilauksia. Jatkossa saat uuden tuotteen tilausvahvistuksessa tilausvahvistuksen mainitsemin välein.

Voit milloin tahansa muuttaa kestotilaustesi tilausväliä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun.

Kestotilaus on voimassa toistaiseksi, kunnes irtisanot tilauksen tai palautat tuotteen. Jatkotilauksen voi perua milloin tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Lähetykset

Tuotteet toimitetaan pääasiassa kirjelähetyksinä. Saat ne tällöin suoraan postilaatikkoosi.

Pääosa tuotteista toimitetaan erillisinä lähetyksinä. Jos olet tilannut useampia tuotteita, saat todennäköisemmin useampia lähetyksiä.

Tilausten tekeminen

Tilausten käsittely
Tilaukset käydään läpi vastaanottamisen jälkeen. Jos tilauksessa havaitaan ongelmia, saatamme purkaa kaupan.

Tilausvahvistus
Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, kun olet tehnyt tilauksen. Siinä kerrotaan tarkemmat tiedot maksamisesta, kustannuksista sekä jatkolähetyksistä.

Maksaminen, maksumuistutukset ja perintä
Tuotteen maksaminen tapahtuu laskulla. Saat laskun yhdessä tuotteen kanssa. Maksat siis tilauksen vasta tuotteen saatuasi. Emme valitettavasti pysty vastaanottamaan etukäteismaksuja tällä hetkellä. Muistathan käyttää viitenumeroa maksaessasi! Laskujen eräpäivä on 21 päivää niiden lähettämisestä tuotteen mukana.

Laskun jäädessä maksamatta, lähetetään 10 päivän päästä alkuperäisestä eräpäivästä SMS-muistutusviesti. Mikäli lasku on vielä maksamatta 14 päivän kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä, lähetämme paperisen
maksumuistutuksen, josta veloitamme 5€. Maksumuistutuksella on 14 päivää maksuaikaa sen luontipäivästä.

Maksamattomat laskut lähetetään perintään 22 päivän kuluttua maksumuistutuksen luontipäivästä.

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeus päättyy 14 päivää sen jälkeen, kun sinä tai valtuuttamasi kolmas osapuoli – pois lukien paketin toimittaja – saa tuotteet fyysisesti haltuun. (Huomioithan, että voit peruuttaa jatkotilauksesi ilmaiseksi milloin tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.)

Purkaessasi kaupat ja palauttaessasi tuotteet tulee sinun tiedottaa meitä palautus- ja kauppojen purkupäätöksestäsi selkeällä ilmoituksella esimerkiksi sähköpostitse (Kahviaitta, Sarkiantie 409, 38200 Sastamala, sähköposti: asiakaspalvelu@kahviaitta.fi). Voit halutessasi käyttää liitteenä olevaa perumiskaavaketta, mutta sen käyttäminen ei ole pakollista.

Ota meihin yhteyttä kauppojen purkamiseksi ennen peruuttamisoikeuden umpeutumisaikaa, jotta peruminen tapahtuu ajoissa.

Peruuttamisen vaikutukset

(1) Jos purat kaupan ennen kuin olet maksanut laskua, mitätöimme laskun. Saatamme pidättäytyä laskun mitätöinnistä siihen saakka, kunnes vastaanotamme tuotteet tai kunnes tarjoat todisteen, että olet palauttanut tuotteet – riippuen siitä kumpi tapahtuu aiemmin.

Sinun tulee lähettää tai toimittaa tuotteet takaisin ilman viivytyksiä 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ollut yhteydessä meihin ja selventänyt, että aiot purkaa kaupan. Määräaikaa noudatetaan, kun lähetät tuotteet takaisin ennen kuin nuo 14 päivää ovat kuluneet. Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. Olet vastuussa vain tavaroiden käsittelyn aiheuttamasta arvon alentumisesta siinä määrin kuin niiden käsittely on ylittänyt sen, mikä on tarpeen niiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden määrittämiseksi. Huomioithan myös, että terveydensuojeluun ja hygieniaan liittyvien syiden vuoksi hyväksymme palautuksina vain käyttämättömät, avaamattomat ja myyntikelpoiset tuotteet.

(2) Jos purat kaupan sen jälkeen, kun olet maksanut laskun, me palautamme sinulle sinulta vastaanottamamme summat, mukaan lukien toimituskulut (jotka sisältyvät tuotteen hintaan) (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut jonkun muun toimitustavan kuin tarjoamamme edullisin standarditoimitus) viipymättä ja kaikissa tapauksissa viimeistään 14 päivää sen jälkeen, kun olet informoinut meitä kaupan purkamisesta. Palautamme rahat sille tilille tai kortille, jota olet käyttänyt maksaessasi tuotteet alun perin, ellet ole erikseen pyytänyt meitä toimittamaan rahoja eri tilille; joka tapauksessa sinulle ei tule koitumaan mitään lisäkuluja rahojen palautuksesta. Saatamme pidättäytyä maksamasta palautusta siihen saakka, kunnes vastaanotamme tuotteet tai kunnes tarjoat todisteen, että olet palauttanut tuotteet – riippuen siitä kumpi tapahtuu aiemmin.

Sinun tulee lähettää tai toimittaa tuotteet takaisin ilman viivytyksiä 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ollut yhteydessä meihin ja selventänyt, että aiot purkaa kaupan. Määräaikaa noudatetaan, kun lähetät tuotteet takaisin ennen kuin nuo 14 päivää ovat kuluneet. Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. Olet vastuussa vain tavaroiden käsittelyn aiheuttamasta arvon alentumisesta siinä määrin kuin niiden käsittely on ylittänyt sen, mikä on tarpeen niiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden määrittämiseksi. Huomioithan myös, että terveydensuojeluun ja hygieniaan liittyvien syiden vuoksi hyväksymme palautuksina vain käyttämättömät, avaamattomat ja myyntikelpoiset tuotteet.

Malliperuuttamislomake

[Täytä ja palauta tämä kaavake vain, jos haluat purkaa kaupan.]

Saaja:
Nimi: Kahviaitta
Osoite: Sarkiantie 409, 38200 Sastamala, Finland,
Sähköposti: asiakaspalvelu@kahviaitta.fi

Ilmoitan/Ilmoitamme [*], että haluan/haluamme [*] peruuttaa tekemäni/tekemämme [*] sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista [*] / seuraavan palvelun suorittamista [*]:
 ____________________________________________________________________________
Tilauspäivä [*]/Vastaanottopäivä [*] _____________________________________________________
Kuluttajan nimi [*] / Kuluttajien nimet [*] __________________________________________________________    
Kuluttajan osoite [*] / Kuluttajien osoitteet [*] ________________________________________________________    
Päiväys _______________________________________________________________________
*Tarpeeton yliviivataan.

Palauttaminen

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme palautusohjeita varten. Voit palauttaa vioittuneet tai väärät tuotteet ilmaiseksi.

Voit palauttaa avaamattoman, käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen meille normaalin postitusmaksun hinnalla. Käteishinnaston kirjeille voit tarkistaa Postin sivuilta (Lähetyksen paino alle 250g). Samoin voit aina palauttaa viallisen ja väärän tuotteen.

Tuotteen palauttaminen on helppoa:

1) Pakkaa tuote huolellisesti palautusta varten. Voit käyttää samaa lähetyspussia, jossa vastaanotit kahvin sulkemalla pussin sen omalla tarrakiinnityksellä. Laita lähetyksen mukana saamasi lasku mukaan pakkaukseen. Kirjoita paketin päälle “ASIAKASPALAUTUS” ja osoite: Sarkiantie 409, 38200 Sastamala. Ruksaa yli oma nimesi ja osoitteesi.

2) Vie paketti postin toimipisteeseen ja maksa postitusmaksu. Säilytä asiakaspalautuksesta saamasi kuitti.

3) Mikäli olet ehtinyt maksaa laskusi, hyvitys tuotteesta suoritetaan tilillesi 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen.

4) Mikäli palautat viallisen tai väärän tuotteen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun ja kerro mikä tuotteessa on vialla. Saat tämän jälkeen lisäohjeita.

Hintojen muutokset

Kahviaitta pidättää oikeuden tuotteiden sekä jatkolähetysten hintojen muutoksiin. Tästä ilmoitetaan asiakkaalle aina erikseen, ja asiakkaalla on tällöin oikeus peruuttaa kestotilauksensa.

Asiakaspalvelu

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kaikissa kauppaamme, tuotteitamme sekä asiakkuuttasi koskevissa kysymyksissä. Lähetä sähköpostia asiakaspalvelu@kahviaitta.fi. Pyrimme vastaamaan viesteihin viimeistään seuraavana arkipäivänä, jos palvelussamme ei ole ruuhkaa.

Ongelmatilanteet

Tuotteen loppuminen
Joskus on mahdollista, että tuote loppuu suuren kysynnän tai toimitusvaikeuksien vuoksi tuote loppuu. Ilmoitamme sinulle sähköpostilla, jos toimituksissa syntyy merkittävää viivästystä.

Viallinen tai väärä tuote
Jos olet saanut viallisen tai väärän tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos lähetät sähköpostia, laitathan mukaan kuvan tuotteesta sekä eränumeron.

Voit tehdä virheilmoituksen tilanteissa, joissa olemme vastuussa virhevastuusäännösten mukaan. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen, kuitenkin enintään 2 kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen
Jos meillä on erimielisyyksiä maksuista, lähetyksistä tai tuotteista, tahdomme ratkaista asiat. Jos erimielisyyksistä ei päästä selvyyteen, voit ottaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Jos tästä ei ole apua, on mahdollista viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).

Voit myös tehdä valituksen Euroopan komission verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (Online Dispute Resolution, ODR) kautta: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI

Emme korvaa asiamieskuluja, koska yllä olevat tahot tarjoavat apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Huomiot

Ehtojen päivittäminen
Päivitämme ehtoja sitä mukaa kuin siihen löytyy tarvetta: huomaamme puutteita, keksimme uusia asioita tai muutamme toimintamallejamme. Sivun alalaidassa kerrotaan, milloin ehdot on viimeksi päivitetty.

Päivitetty 05.06.2023

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Tulevatko kaikki tilatut tuotteet samaan vahvistukseen?
Saat jokaisesta tilauksesta oman tilausvahvistuksensa.

Miksi tuotteemme tulevat yksittäispakkauksissa?
Tahdomme toimittaa tuotteet mahdollisimman helposti asiakkaalle kotiin.

Miten maksan tuotteen?
Tuotteissa toimituksen mukana tulee lasku, jolla voit maksaa tuotteen.

Milloin tilaukseni tulee?
Tuotteesi tulee yleensä kahden viikon sisällä tilauksesta.

Voinko seurata tilaustani?
Lähetämme kaikki toimitukset kirjepostina, joten niitä ei voi seurata.

Miten voin muuttaa laskun eräpäivää?
Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Sähköposti: asiakaspalvelu@kahviaitta.fi